honmedallabarn

Alla inlägg under januari 2013

mat

Av Emelie Karlsson - 5 januari 2013 14:14

Huvudingredienserna i dagens marinad!
Nötbiffar och hasselbackspotatis blir det hos oss idag..
Tyra "måste alla i helva världen veta vad vi ska äta eller
Jag "det vill vta"
Tyra "säkert?!, jag går"

Hej minitonåringsattityd.

nu

Av Emelie Karlsson - 5 januari 2013 01:30

Nu har vi lagt våra grymt trevliga vänner efter middag, bad å spel! Nu är de bara jag å en sovande vinter i famnen till filmen "black jack" i soffan.
Nöjda vuxna och mycket nöjda barn med kompisar skavfötters. Varm oboy och popcorn har de haft med dig i sig i sängarna till filmer..
Och med de säger vi god natt

Av Emelie Karlsson - 4 januari 2013 16:22


Besökte Tierps centrum med son idag.

Gick längst "gå gatan" och passarer då en "bekant" man till utseendet. Det tar mig en hundradels sekund att fatta att det var ASET vi mötte, jag och mitt barn. Drog tag i min sons jacka och höll honom tätt intill mig, glodde ARGAT in i asets ögon, Sonen som trodde han gjort nåt fel tittade på mig med stora ögon och log förlåtligt.

- "Du har inte inte gjort nåt Jerry utan det står EN CPGUBBE bakom dig. Jag har fortfarande ögonkontakt med aset.

Trodde inte att jag talade så högt men en random kvinna på andra sidan gatan tittar på mig och säger -"sot han med "den" framme igen eller?

Jag "Det hann jag inte ens se"

Hon "polisen har fått hämtat honom ett flertal gånger på senaste tden."


Fy Faan. Hur ska jag förklara det för min sjuåriga oskylida son.

Att aset brukar stå och ta med sina äckliga händer innanför sina äckliga byxor vid skolorna och lekparkerna i Tierp och alla de andra barnbesökta platserna.


Förklarade på bästa möjliga vis och fick då till svar; han har sett förr, han höll på så vid lekparken. Farmor var med men hon såg honom inte.


Så kan ju meddela alla barnanhöriga i Tierp att ni ej låter leka själv i parkerna. Och har ett STORT öga på dom även om ni är med.


Hade han gåttt över övergångsstället hade jag kört och tutat tills ALLA sett att han vär där.

Skulle vilja sätta upp plakat med foto så ALLA ser vem de möter i vardagliga livet!


Skottpengar på honom tack.


När vi sedan gick ut från en affär så ser jag honom korsa gatan och gå mot oss, när han får syn på mig igen så gömmer han sig bakom en pelare.


  










Av Emelie Karlsson - 3 januari 2013 20:27

Glass med chokladsås och strössel.
Så barnsligt gott!

Glass får mig fortfarande att tänka på min saknade lilla farmor. Hon bjöd ofta på glass med varm chokladsås till efterrätt på söndagarna vill jag minnas.. Skruttan <3

Av Emelie Karlsson - 3 januari 2013 15:04


Likamed pulkaåk och bananpaus ;)

Av Emelie Karlsson - 2 januari 2013 15:26

Vinter trycker ner sin stora lillebror i famnen, han gnäller missböjt, hon håller ett stadigt grepp och säger "jag älskar dig, jag älskar dig Eddieboy"

Av Emelie Karlsson - 2 januari 2013 13:53

Latare än latast.

Inte min grej :( Nu vill jag in i röran igen! "vilat" i 10 dagar nu, jobbat två och påtur står en arbetsdag imorgon. Shöönt.

 Nästa vecka börjar plugget på allvar! "JAJX" då kanske man inte är lika kaxig?!

Nåväl. Tillbaks till soffan   



Av Emelie Karlsson - 1 januari 2013 13:01

Och tvspelsmaraton är i full gång!

Ovido - Quiz & Flashcards