honmedallabarn

Alla inlägg under december 2013

Av Emelie Karlsson - 30 december 2013 22:34

Tanken slog mig när jag såg hur en uppmaning från myndigheter strömmar runt på diverse sociala medier .
Denna gång delar folk en upplysning om att är 18 årsgräns när det gäller köp och brukande av fyrverkerier.
När jag var 16 år vart jag gravid.
Jag flyttade hemufrån och fick sedan som 17 åring mitt första barn.
Ett eget liv att ta hand om helt utan uppsikt och regler.
Vad konstigt det skulle sett ut om jag min första nyårsafton inte hade fått köpt eller avfyrat raketer tillsammans med mitt barn.
Jag tror att vi måste vara medvetna om att varenda ord och varenda handling vi gör utåt blir en symbol för dem runt omkring oss. Allra helst de yngre.
Jag kommer definitivt inte låta mina barn köpa raketer. Änny mindre tända någon.
Jag kommer heller inte visa dåliga filmer på folk som det gått illa för, för att på något sett försöka skrämma dom.
Jag komme däremot visa dom att man kan ha roligt och njuta av att se dom i sina föräldrar, tillika förebilders närhet medan en annan vuxen avfyrar dom!

Nu förstår jag att 18 årsgränsen uppmanas för att rädda liv och jag använde mig inte av några fyrverkerier när mitt barn var ett år men ni förstår mitt budskap? Även om det fimns lagar så betyder inte det att vi skall sluta vara förebilder.

Av Emelie Karlsson - 21 december 2013 16:57

Bästa sättet att återhämta sig efter hundra timmar på gymmet i veckan är att varva redbull och whiskey under matlagning.
(Underlättar om man har mens också) Behövs inte alls lika mycket!

Presentation

Hälsopedagog, träningsfreak och mor till en drös härliga ungar! :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards