honmedallabarn

Alla inlägg under december 2012

Av Emelie Karlsson - 15 december 2012 19:35

Vilka problem alla facebookare har... Skrattretande hur inne i deras bubbla alla är och blir, hur de problematiserar fram ALLT.
Tror att regeringen klipper julprogram och tar bort pepparkaksgubbar ur luciatåg pga etniska själ.
Kan ju medge att folk alltid gjort liknande ändringar lite här och var men det blir inte samma VÄRLDSPROBLEM på två sekunder eftersom de då inte fanns nå facebooksgrupper och gud vet vad.
EN snedknullad lärare har valt bort pepparkaksgubbar.
Och Disney tog bort en scen med en mörk docka för att den en gång i tiden togs med bara för att just håna ett visst folkslag..
2013 nu. Bara att inse..

Finns väl större probelm?!


  


Just det. Hästar finns ju inte heller, de är en fruk
Så nu undrar min (snart) tioåriga dotter varför våran granne har bananer som husdjur..?
Hon är dock inte dummare än de flesta andra så hon skrattar och säger det med glimten i ögat..


Ja, gå ur facebook då, tänker väl ni.. MEN DET ÄR INTE SÅ JÄKLA LÄTT NÄR MAN EN GÅNG HAR HAMNAT I TRÄSKET ;)





Av Emelie Karlsson - 15 december 2012 18:00


Ölburkarna framme och unge på diskbänken. Soc skulle fullkomligt älska't.

Ungen gör det dock :p

Av Emelie Karlsson - 15 december 2012 14:28

tog det stopp..
Jag ska som tänkt vara mer kreativ idag, exempelvis bakat men efter jag släpat på dammsugaren och moppen så hamnade jag i soffan, med en microlunsh dessutom..

Jag ska åtminstone lyckas få till en tårta till maken som blir hela 34 år imorgon.

Av Emelie Karlsson - 14 december 2012 18:08

Har just kört sista träningpasset för denna vecka efter en arbetsdag i Gimo så nu väntar ÄNTLIGEN en tallrik prinskorvar, jansson och en flarra rött!

Ikväll drar vi igång en rulle och myser tillsammans med grannarna (tillika syster å karl)

 Jaa, tummen upp för den va?!

HELG!


  



Av Emelie Karlsson - 13 december 2012 21:32

När man (på smidigast vis) bloggar från mobilen så uppstår en del trycknissar och grymt störande stavfel. Men har jag inte lyckas lära mig kontrollera inläggen bättre hittills så lär ju heller inga under och förbättringar ske, men be om ursäkt för de kan jag minst göra.. tack för att ni står ut med dessa klantdrag ;)

Av Emelie Karlsson - 13 december 2012 21:19

Wn vända till stan för julshopping med två små galningar resulterade i turbofart genom butiker och på tok för många impulsköp..
Ajajaaj, skriker plånboken..
Men det var de värt! ;)

Av Emelie Karlsson - 12 december 2012 17:17

Stolt mamma till mycket fin och begåvad bandy-kille

Av Emelie Karlsson - 12 december 2012 09:45

"jag vill ha ost på mamma"
"nej, du äter inte upp den"
" jooo"
"men du tycker ju inte om ost"
"jo, jag vill haaaaaaaa!"
"Aaah, du får en liten bit"
"nej mycket"
"då måste du äta upp den också"
"tack"

En minut senare

Ovido - Quiz & Flashcards