honmedallabarn

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Emelie Karlsson - 10 februari 2014 15:34

utifrån min profil..
Ibland kanske jag längtar efter dig? Du som skall smeka mig i håret, krama om mig när jag kommer hem mördbultad på eftermiddagarna, lyssna på allt det där som kanske inte är jätte väsentligt men skönt att tala med bara dig om! Ibland längtar jag efter dig som skall titta mig i ögonen, spänna blicken och berätta hur vacker jag är.
Ibland längtar jag efter dig som skall ligga tätt emot mig när jag vänder mig och vaknar till om nätterna och ibland kanske jag till och med längtar efter någon att kasta ur all skit på utan att egentligen mena något men för att få rensa hjärtat!
Ibland längtar jag efter dig som skrattar med mig åt egentligen inget alls!
Men jag längtar absolut inte efter dig som vänder ryggen till efter ett missförstånd, eller dig som blir sur och avundsjuk för att jag har roligt med annat eller andra. Heller inte dig som inte växer med mig och av att se mig utvecklas, utan krymper själv.
Heller inte dig som gör mig illa genom att ge mig blickar som får mig att kännas som en liten, liten hundvalp som just käkat upp dina skor. Eller dig som kallar mig egoistisk,svär och skriker, sparkar, slår och visar sina absolut sämsta sidor utan att se dem själv.
Saknar heller inte dig som tror det är okej att trycka ner mig till botten för att sedan be om ursäkt och lova att ALDRIG MER göra om det.
saknar inte dig som ständigt säger att du vill ändra dig för min skull.

Nej, just nu ser jag mig gärna med mig själv. Men när du väl är hos mig så ska vi förändra världen tillsammans och vi ska göra varandra lika lyckliga som vi förtjänar!
Men tills dess ska jag växa, må bra och utveckla mig själv. (Det är något jag under de senaste 15 åren lärt mig fungerar bäst)

Och till sist vill jag nämna att texten inte är tillägnad nån jag i nuläget känner!

Presentation

Hälsopedagog, träningsfreak och mor till en drös härliga ungar! :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards