honmedallabarn

Alla inlägg under mars 2013

sol

Av Emelie Karlsson - 23 mars 2013 14:35

Gick å gick å gick å gick. Tack solen!

Av Emelie Karlsson - 22 mars 2013 20:20

Fredagar i sin höjd! Hade totalt glömt den ljuvliga smaken!

<3

Av Emelie Karlsson - 22 mars 2013 19:03

Antar att hon har date ikväll?! :)

Av Emelie Karlsson - 22 mars 2013 10:32

Tyra ska å klassfest ikväll och sova hos kompis efter.
Jag "ring hem ikväll efrer festen"
T "kl 2 alltså?!"
Jag "på natten?"
T "ja, vi ska på efterfest"



...........

Av Emelie Karlsson - 21 mars 2013 13:40

Jag vill att ni kollar på solen närsta gång ni går ut.

 För att gör ni inte någonting bra idag så kommer den inte att synas imorgon!


  

Av Emelie Karlsson - 21 mars 2013 10:04

Jag fick aldrig meka bil som liten, eller för all del renovera. Jag fick visserligen sitta iknäet och ratta, "köra" bilen redan som 5 åring på grusvägar, (high five papsen) medans mamma under min uppväxt stod å knällde om min (icke) prestation i köket, det som hon minsann alltid gjorde som liten, stod med sin mor och va jääääätte intresserad. (No fence morsan) men fan. Där stod man mitt emellan, idag kan jag inte ett skit om att meka bil men är en jävel på att laga mat och baka. Och jag skyller på att jag gör de för att det är roligare. Men hade jag fått tillbringa lika mycket tid i garaget som i köket så gade jag kunna valt själv vad som var roligt. Om så båda?! Vi ska inte tjäna mindre, vi ska diskrimina eller diskrimenas. Vi ska fan få betalt för vår kunskap och prestation och inte (!) Vilka är! Vi måste sluta forma. Det kommer bli mitt fel om tyra helldre lagar mat än tapetserar väggar, de är mitt fel om jerry kräver högre lön för sitt jobb. De är mitt fel om vintra vägrar sporta för att hon vill måla naglar osv. Inte bara mitt ansvar naturligtvis men vi alla har ett ansvar och vi alla formar, skolan, dagis, mor och farföräldrar, tv och allt där till. Visste ni att det bara är 19% av alla människor som studerar till professor som är kvinnor trots att kvinnor i snitt har 1.5 poängs högre marginal i slutbetug från gymnasiet.
Näe, inlägget kan göras galet långt :/

Resten av våra liv börjar NU

Av Emelie Karlsson - 16 mars 2013 14:55

Behöver jag säga att jag är stolt?
Tacksamheten sprider sug varmt i mitt hjärta var gång jag ser på dig!

Av Emelie Karlsson - 15 mars 2013 09:36

Blir lite trött i huvudet men vad gör väl det? Det är ju Freedaag!

Presentation

Hälsopedagog, träningsfreak och mor till en drös härliga ungar! :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards